سبک زندگی من

تجربیات تغییر سبک زندگی من

سبک زندگی من

تجربیات تغییر سبک زندگی من

معرفی یک کتاب خوب

شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ق.ظ

من علاقه زیادی به کتاب های روانشناسی دارم. دلیلش هم اینه که با خوندنشون چیزهایی که معمولا می دونی و به دلیل مشغله ذهنی فراموش می کنی بهت یادآوری می شه.

کتابی که جدیدا خوندم روانشناسی پول بود نوشته مورگن هازل. رتبه این کتاب هم توی آمازون خیلی خوبه. جزو کتاب هاب پر فروشی است که اواخر سال 2020 به بازار آمده است.

جمله جالبی که توی این کتاب آمده این بود که " هیچ کس دیوانه نیست" اگه شما فردی را می بینید که از نظر شما کارش عاقلانه نیست به معنی این نیست که نمی فهمه بلکه با فکر و شرایط خودش و برای رسیدن به سود و نفعی که فکر می کنه اونجوری رفتار می کنه. 

این کتاب به طرز جالبی به تفسیر رفتار آدم ها درباره رفتارشون با پول و سرمایه گذاری آنها پرداخته است. 

در قسمتهایی از این کتاب می خوانید: ثروت افراد آن چیزی نیست که می بینید. ثروت خانه یا ماشین شخص نیست بلکه پولهایی است که در سبد سهام یا بانکها دارند . پولهایی که می توانند ماشین یا خانه هایی شوند که هنوز خریداری نشده اند.

در این کتاب آورده شده که افرادی که ماشینهای گران سوار می شوند به دنال احترام و تحسین دیگران هستند در حالیکه افرادی که آنها را می بینند او را تحسین نمی کنند بلکه خود را بجای آن شخص درون آن ماشین تصور می کنند.( توهم ماشین و راننده)

در قسمتی دیگری از این کتاب به زیبایی به مفهوم حباب در بازار سهام اشاره شده است که این نکته را متذکر می شود که آدمها اهداف مالی متفاوتی دارند که با یکدیگر فرق می کند. مثلا فردی در بورس می خواهد سهمی را صبح بخرد و چند ساعت بعد بفروشد و شما می خواهید چند روز نگه دارید. حال اگر شما در دام این افراد که به دلیل خرید و فروش مکرر ارزش یک سهم را بالا برده اند بیفتید چه می شود، مطمئنا شما ضرر خواهید کرد زیرا سهمی را خریده اید که حباب دارد. 

من از خواندن این کتاب روانشناسی پول که پرفروش هم هست بسیار استفاده کردم. ارزش خواندن را داشت. به شما هم توصیه می کنم آن را بخوانید.

خوشبختانه ترجمه این کتاب هم موجود است که توسط نشر دوران منتشر شده است که از سایت دیدآور هم قابل تهیه است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۲
گیتی خالقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی